Home
  • Home
  • Actualites
  • Agent de gestion de programmes 1-2 bilingue/Bilingual Program Administration Officer 1-2-Acadian Affairs

Agent de gestion de programmes 1-2 bilingue/Bilingual Program Administration Officer 1-2-Acadian Affairs

Actualites


Date: Nov 8, 2018

Apply By: 11/27/2018  

Acadian Affairs

Agent de gestion de programmes 1-2 bilingue/Bilingual Program Administration Officer 1-2, Term, HALIFAX

Competition # 17280  

 

À propos de nous

L’Office des affaires acadiennes et de la francophonie, une division du ministère des Communautés, de la Culture et du Patrimoine, est l’organisme de soutien central du gouvernement de la Nouvelle-Écosse qui fournit aux institutions publiques les outils et les ressources pour la prestation de services en français.

L’Office est chargé de la mise en œuvre de la Loi sur les services en français et contribue à faire en sorte que le gouvernement réponde aux besoins de la communauté acadienne et francophone en créant des liens entre lui et la communauté. L’Office met aussi l’accent sur la sensibilisation à la communauté acadienne et francophone de la Nouvelle-Écosse et à sa culture, de même que sur l’éducation et l’engagement du public.

Il s’agit d’un poste à terme qui devrait prendre fin le 31 mars 2019, avec extension possible.

Fonctions

Sous la supervision de l’analyste principale des politiques, l’agent de gestion de programmes 1-2 est chargé de gérer et de coordonner des programmes qui facilitent l’élaboration et la prestation de services en français par le gouvernement de la Nouvelle-Écosse. Il contribue à l’élaboration et à la mise en œuvre de politiques, de programmes et de services en offrant des conseils et du soutien aux ministères et à d’autres institutions publiques désignées pour les aider à respecter les exigences de la Loi et du Règlement sur les services en français.

L’agent de gestion de programmes est chargé de donner des renseignements sur les programmes aux intervenants clés, d’évaluer des projets possibles et d’assurer la conformité aux critères des programmes, aux processus d’approbation et aux politiques gouvernementales. Il est également chargé d’assurer la liaison avec les ministères du gouvernement provincial, les partenaires du gouvernement fédéral et d’autres provinces, ainsi que les groupes communautaires afin d’assurer l’élaboration, le maintien et l’amélioration des services gouvernementaux en français.

Qualités requises

  • Baccalauréat et une année d’expérience connexe ou une combinaison équivalente de formation et d’expérience.
  • Excellentes compétences en communication écrite et orale en français et en anglais.
  • Capacité manifeste d’utiliser Microsoft Office, notamment Word et Excel.
  • Bon sens de l’organisation et approche professionnelle dans la gestion des programmes et l’interaction avec les gens.
  • La connaissance des préoccupations et des priorités des organismes communautaires de la communauté acadienne et francophone de la Nouvelle-Écosse constitue un atout.
  • La capacité d’utiliser Access constitue aussi un atout.

Énoncés spéciaux

Veuillez noter que tous les documents – lettre d’accompagnement et curriculum vitæ – doivent être présentés en français et en anglais pour que la candidature au poste soit prise en considération.

La personne choisie devra détenir un permis de conduire valide.

Les entretiens seront principalement menés en français.

Classification: PR 06

Échelle salaire :  $1,726.00 – $2,116.00 Bi-Weekly

Nous remercions tous les candidats et toutes les candidates de leur intérêt. Toutefois, nous communiquerons uniquement avec les personnes retenues pour une entrevue.

Si vous êtes actuellement un employé et vous voulez être considérer comme un candidat interne, s’il vous plait cliquer ici.

Notre objectif est d’avoir une main-d’œuvre diversifiée représentative de la population que nous servons, et ce, à tous les niveaux d’emploi. Le gouvernement de la Nouvelle-Écosse a adopté une politique d’équité en matière d’emploi, et nous invitons les demandes de personnes autochtones, afro-néo-écossaises et d’autres groupes raciaux visibles, de personnes handicapées et de femmes pour des emplois ou des postes où ces personnes sont sous-représentées. Si vous êtes membre d’un de ces groupes, nous vous encourageons à l’indiquer dans votre formulaire de demande, votre lettre d’accompagnement ou votre curriculum vitæ.

L’offre d’emploi dépend des résultats de toutes les vérifications des antécédents et de la confirmation des titres de compétences à la satisfaction de l’employeur.

Si vous avez des questions ou des préoccupations, envoyez un courriel à Competitions@novascotia.ca

 

Agent de gestion de programmes 1-2 bilingue/Bilingual Program Administration Officer 1-2

Competition # 17280

Agent de gestion de programmes 1-2 bilingue/Bilingual Program Administration Officer 1-2, Term, HALIFAX

Acadian Affairs

Posting Closing Date: 27-Nov-18

About Us

The Office of Acadian Affairs and Francophonie, part of the Department of Communities, Culture and Heritage, serves as a central support agency for the Nova Scotia government, providing tools and resources for the delivery of services in French by public institutions. The Office oversees the implementation of the French-language Services Act and helps to ensure that the Acadian and francophone community’s needs are met by building relationships between government and the community. The Office also focuses on building awareness of the Acadian and francophone community and culture in Nova Scotia; and public education and engagement.

This is a term opportunity with a scheduled end date of March 31, 2019, with possible extension.

About Our Opportunity

Under the general supervision of the Senior Policy Analyst, the Program Administration Officer 1-2 administers and coordinates programs that facilitate the development and delivery of services in French by the Nova Scotia government. The Program Administration Officer will contribute to the development and implementation of policies, programs and services by providing direction and support to departments and other designated public institutions to help them meet the requirements of the French-language Services Act and Regulations.

The Program Administration Officer is responsible for presenting program information to key stakeholders, evaluating project proposals, and ensuring compliance with program criteria, approval processes, and government policy. The Program Administration Officer is also responsible for liaising with provincial government departments, partners at the federal government and other provinces, as well as with community groups, to ensure the development, maintenance and enhancement of French-language government services.

About You

  • Bachelor’s Degree plus 1 year related experience or equivalent combination of training and experience.
    • Excellent communications skills, both written and verbal, in French and English are required.
    • Proficiency in the use of Microsoft office applications, including Word and Excel
    • Must be well organized and have a professional approach to administering programs and dealing with people.
    • Knowledge of the issues and priorities of the province’s Acadian and francophone community organizations is considered an asset.
    • Ability to use Access is also considered an asset.

Special Statement

Please note that all documents – cover letter and resume – must be submitted in both French and English to be considered for this position.

A valid driver’s license is required.

Interviews will be carried out primarily in French.

Pay Grade:  PR 06  

Salary Range:  $1,726.00 – $2,116.00 Bi-Weekly

This is a bargaining unit position initially restricted to current civil service employees represented by the Nova Scotia Government Employees Union (NSGEU).

If applying from outside a government office, employees must apply correctly via this link:

Failure to apply correctly means that your application will not be given first consideration as a bargaining unit applicant, and will only be included if external applications are pursued.  

External applicants and current casual employees will only be considered if there are no qualified civil service bargaining unit candidates.

Our goal is to be a diverse workforce that is representative, at all job levels, of the citizens we serve.  The Government of Nova Scotia has an Employment Equity Policy and we welcome applications from Aboriginal People, African Nova Scotians and Other Racially Visible Persons, Persons with Disabilities and Women in occupations or positions where they are under-represented.  If you are a member of one of the equity groups, you are encouraged to self-identify on your electronic application.

Offer of employment is conditional upon the completion of all applicable background checks and confirmation of credentials, the results of which must be satisfactory to the employer.

We thank all applicants for their interest, however, only those selected for an interview will be contacted.  For questions or concerns, please contact Competitions@novascotia.ca.

Apply now

Find similar jobs:

Policy, Research and Programs, All Opportunities